2010-06-29

VAD MYCKET DET FINNS ATT BLI UPPRÖRD ÖVER!

Bara det i sig är en sak... En annan är grannen mitt emot som inte kan parkera, så yrkeschaufför han är. Det är ett av de stora irritationsmomenten som återkommer nästan varje dag. En petitess för någon annan kan vara mastodontstort för mig, visst är det märkligt? Att dammsugaren i princip står mitt i trappan och slangen inte hänger på skruvmejseln jag satt upp för just det ändamålet är något jag brottas med måndag - fredag, vecka ut & vecka in vid ca 7.45.
OOOOO
Sen finns det moment som man för en stund får lite hjärtklappning av och som gnager lite men man gör absolut inget åt det för det är inte inom ens räckvidd att kunna påverka och göra något åt just det problemet. Bra exempel är idioten Göran Lindberg eller den andra: Mats Alm. Domaren som "inte såg" Englands bortdömda mål och BP-katastrofen är andra saker. Internetuppkopplingen kan driva mig till vansinne, medans andra tar det lite lugnare med just det. Då kan det vara ett större problem för andra att det blåser så kallt fast att solen skiner. Klä på dig säger jag! Om alternativet är vindstilla & ösregn? Hand upp alla som hellre tar det!
OOOOO
Snart börjar semestern. Va skönt det ska bli att dricka morgonkaffe i trädgården och mumsa jordgubbar till lunch medans man läser en av alla nya pocketböcker som ska inhandlas. En annan höjdpunkt är förstås att få träffa alla goa D35:or igen. Lite kalas har man också att se fram emot. Det betyder ju tårta & jordgubbar så jag hoppas att vi kan fira följande ganska tätt: Mamma fyller år, Oskar fyller 5år, jag har namnsdag, Hans födelsedag & min födelsedag, Ingers födelsedag, vår bröllopsdag, Hans namnsdag! När man ser det såhär kan man anan att jordgubbarna inte kommer att räcka...
//gagga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar