2010-09-15

REN & SKÄR LYCKA!

Det finns stunder i livet då jag önskar att jag kunde leva i evigheten och att varje ögonblick kunde vara lite längre. 10-12/9 var tre dagar fullpackade med såna ögonblick.
Wittsjö GK, greenfee 440 kr - för två! Varsågod: vi bjuder på ett äpple. Charmig, kort och inbjudande bana som bjöd på ett inspel på 1:an som satt stenhårt i pinnen! God lunch och hög tillgänglighet ger ett totalbetyg om 4 golfbollar.
OOOOO
SEN kommer den riktiga fullträffen, Elisefarm, mitt paradis på jorden. Jag hoppas att jag även efter min pension har det relativt gott ställt och att jag får behålla hälsan nog för att kunna flytta till något närbeläget hus med utsikt över Bosjön och gärna cykelavstånd till banan. Sen ska det skaffas ett medlemsskap på Sveriges mest spännande och spelutmanande golfbana. Vilken kondition, ALDRIG förr har jag spelat på en svensk bana som inbjuder till spel bara genom att bara vara . Ren och skär lycka infinner sig när det är dags att putta, även när det är 8 meter nerför )birdie på 7:an, banans index 1). Bunkerslag, javisst va kul, inga problem! Fairway SÅÅÅ kortklippt och jämn, inget ogräs så långt ögat når. Vädret, omgivningarna, djurlivet & sällskapet är av absolut toppklass. Inget kunde störa, förutom kudden: stenhård, liten och bubblig polyestervarm hemsk historia. Maten alltid toppen och serveringspersonalen alltid väldigt snabb och korrekt.
Vore det inte för kudden och för att slangen i duschen läckte så att trycket blev uselt hade det blivit 5 golfbollar i betyg, nu blir det 4,5 golfbollar i betyg för Elisefarm.
OOOOO
Kommande helg erbjuder målning & tapetsering i hällande ösregn, känns inte alls lika upplyftande. MÄRKLIGT! Fast det är klart, den 25:e får jag min belöning...
Kram på er,
gagga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar