2010-03-19

DÖ AV LÄNGTAN!

Är det möjligt? Jag tror det. Vintern är en härlig årstid och det är egentligen inte den så mycket som jag vill bli av med utan jag vill bara spela golf. Få möjlighet att sätta på mig golfskorna, lägga upp bagen på ryggen, åka till banan och dra ett djupt andetag och fylla lungorna med frisk luft och öronen med fågelkvitter. Jag önskar få säga HEJ till männsikor man bara ser under golfsäsongen, chippa och putta lite för att kolla hur formen är. I dag är det 54 dagar kvar till Irland, Dublin & City West Hotel. Det känns som en hel evighet men jag vet att när väl påsken är här och det blir massor med jobb och sedan en tur med brudarna till Torekov så kommer det att kännas som ingenting, det är bara just nu som allt går i grått. T.o.m min "Daily Luck" på FB går i grått. Kära mor dör och skakar av irritation när hon meddelar: GRÅTT ÄR INGEN FÄRG!
OOOOO
Nu är det tack och lov helg igen och vi ska ha storrensning hemma. BORT MED the LOT säger jag. Vi får se hur det går:) Snälla grannen Anders har lyckats låna oss en släpvagn så den ursäkten att vi inte får plats med grejerna för att kunna ta det till tippen funkar INTE! Hoppas på att bli av med tre bord. 10 stolar, 2 stora påsar med trasiga kläder, gamla skor & annat diverse som inte använts eller sett dagens ljus på ca 10 år.
OOOOO
Midagen i onsdags undrar ni? FANTASTISKT god säger jag, sällskapet supertrevligt även om H fick stanna hemma och kurera sig. MEN, tiden mina vänner. F E M timmar tog det! Mitt i veckan, när man ska upp och jobba dagen efter är inget bra! Du kan inte somna heller för att kroppen är så fylld till bredden av allt det goda som dessutom ger massor av energi.
Vitello Tonnato är fantastiskt! Har du aldrig provat det tidigare så gör det NU! Kalvfilé och tonfisk låter inte som den klockrenaste smakkomben men MAMMA MIA! Va gott!
OOOOO
www.rbcka.se är sidan att ha koll på i 6 månader. DÄR hittar du Sveriges nya statsminister, om hennes son får välja!
//gagga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar