2010-03-27

EARTH HOUR

Om det minsta jag kan göra är att stänga av lyset och diverse annat så gör jag gärna det och myser i skenet av braskaminen istället. Kul initiativ och det är spännande att följa övriga världen på nätet och se nedsläckningen.
OOOOO
Dagarna bara går och jag hinner inte riktigt med, inte så att jag känner mig stressad men jag önskar i alla fall fem kvartar per timme ett tag framöver, förbi påsken åtminstone. Det är allt det vanliga med handling, matlagning, städning, tvättning, träning & jobb. På jobbet försöker vi bäst vi kan att hitta plats för två olika "säsonger" samtidigt, påsk & glassuppstart. Båda tar mycket plats i form av tillbehör, emballage och extra produkter som finns under en begränsad tid. Lagret minskar på höjden men än så länge inte på bredden och det är lite det som är pudelns kärna så att säga...
OOOOO
Har bokat starttider till vår Dublinresa. Trevliga t.o.m i telefon de där Irländarna! När jag pratade med direktören för en av de tre golfbanorna så ville han veta lite mer än bara namn på mig och hjärtat då vi skulle spela på en högprioriterad tid = lördag kl 12.00. Han frågar efter hcp och jag svarar: I play off 4 and my husband off 5. Kommentaren som följer: Well then, theres no problem then!
Nu soffmys med latte & fortsättningen på Millenium, much better on TV!
//gagga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar