2010-03-16

NÄR DU GÖR SOM JAG SÄGER

En bok om påverkan. Jag brukar försöka läsa nånting annat än deckare ibland, vilket är svårt då jag läser för avkopplings skull. Att läsa en bok som denna blir istället raka motsatsen när man redan i kapitel 2 ska se sig själv som världens smartaste professor å ena sidan för att sedan se sig som fotbollshuligan för en dag å andra sidan. Du får 5 minuter på dig att sätta dig in i respektive karaktär, sätta egenskaper och skapa en dag i den här personens liv. När det är gjort så får du en PAUS innan du vänder blad, där hittar du 20 st TP-frågor. 20 st efter din dag som professor och sedan 20 st till efter din dag som huligan.
Man ska tydligen ha ca 5 fler rätt när man är satt i tanken på att vara världens smartaste professor. Jag hade 4 fler rätt som huligan. UNDRAR vad det säger om mig? Jag VILL också vara som alla andra!
OOOOO
Det blev ingen resa till England. Dyrt, krångligt, dåliga flygtider & greenfee som kan bekosta vatten till 2 barn i Etiopien under ett helt år! Vi kollade på Irland istället och hamnade 2 mil från flygplatsen och ca 1,5 mil från Dublin centrum till mycket rimligare priser. MEN jag undrar jag om vi kommer dit. Vi har bokat med SAS och enligt en artikel i ? (DI) ? så är ruinens brant och en KONKURS mycket nära förestående. MEN vi har ju rest med skandalomsusade SOLRESOR tidigare och aldrig varit missnöjda. Vi bryter inte i hop riktigt än!
OOOOO
Först ska påsken avverkas och 2 st deltävlingar i tantattouren samt en storröjning i källaren för att fräscha till "hobbyrummet/verkstan/förrådet/frysrummet". Nu är det ÄRTGRÖNT på väggarna, säkert modernt, men färgen bidrar på något konstigt vis tilla tt det INTE är så roligt att hålla ordning.
Sköt om er och ta en pralin vetja! Själv späker jag mig i dag för morgondagens strapatser med italiensk 5-rätters och vin till det trevliga sällskapet lär säkert ta ut sin rätt på midjemåttet!
//gagga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar