2010-04-08

OM...

Jag behöver parkera min bil och inte har pengar i kontanter till det, är det rätt att någon annan ska behöva betala växlingsavgift på mynt för att kunna hjälpa mig?
OOOOO
Det ligger två trappsteg till huvudtrappan ute på gräsmattan är det då rätt att tro att vi springer och öppnar när någon ringer på för att sälja dammsugare?
OOOOO
Jag skickar tillbaka nötkross som gick ut för tre månader sedan och ber om 2 nya burkar i utbyte, tittar man inte efter en extra gång då för att se till att det inte blir lika galet en gång till?
OOOOO
En bekant till mig har fått beställa en produkt i en butik, är det då rätt att man säger till mig att produkten inte finns i Sverige & att det inte går att ordna?
OOOOO
En person inte har kontanter eller pengar på sitt kort, är det OK för personen i fråga att ljuga och säga att man ska gå och ta ut pengar i bankomaten för att sedan komma tillbaka och betala sin godispåse med de kontanterna men inte dyka upp så att vi får slänga godiset?
OOOOO
Jag har en önskan om en uteservering, men kan inte erbjuda en kundtoalett i min butik och skriver istället ett avtal med grannen om att mina kunder får använda deras toalett som sedan inte godkänns av Miljö & Hälsa. Varför får grannen, som inte heller har kundtoalett, lov att ha en liten uteservering med två bord?
OOOOO
Mitt fackförbund får igenom sina krav i en löneförhandling och det är meningen att det ska gynna mig, varför är jag då missnöjd? Hatar OB-tillägg! Höj grundlönen för alla!
OOOOO
Svenska folket har problem med fetma och övervikt, varför är det så få tillverkare av träningskläder som erbjuder större storlekar än 44? Bara för att jag är lite större innebär inte det att jag vill se ut som hej-kom-och-hjälp-mig när jag går till gymet.
I dag var det x-a mycket kräks som behövde komma ut, kommentera & lämna lösningar är mer än välkommet!
//gagga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar